Е-ДОМ™ е оригинален български облачен софтуер въведен в експлоатация през 2012 г., позволяващ дигитализация на аналоговата среда и аналоговите процеси в сгради в режим на етажна собственост. Софтуерът създава съвършено нов контекст на обитание, управление и поддръжка на съвременния многофамилен дом, позволяващ внедряването на всички предимства на съвременните технологии ( компютри, таблети, смартфони, системи за контрол на достъпа, камери и пр.) в една сложна и разнородна сфера. Възможностите на Е-Дом™ обхващат всички участници в тези комплексни - обществени, правни и икономически взаимоотношения.
Е-Дом™ е платена онлайн платформа предназначена за професионални и частни домоуправители, които след решение на Общото събрание на етажната собственост сключват договор за ползването ú. Е-Дом® e триезична, работи на български, руски и английски.
Софтуерът позволява индиректното взаимодействие между собственици на жилища, обитатели (наематели включително) както помежду си, така и с техните домоуправители и/или трети страни имащи някакви отношения с етажната собственост. Това могат да бъдат съседни етажни собствености или доставчици на комунални или други услуги.
Алгоритъмът на Е-Дом™ се основава на няколко фундамента:
Важно е да се отбележи, че внедряването на софтуера не изключва развитието на физическите, материални отношения. Напротив той ги улеснява и укрепва, което в крайна сметка води до оздравяване на личните взаимоотношения между съседите, което е критически важно за процъфтяването на етажните собствености.
Главната ценност на Софтуера е създаването на интерактивна комуникационна среда за собственици на жилища (обитатели, наематели) органите за управление на етажната собственост (фирми включително), органите за контрол, звената по поддръжка, местните муниципалитети, държавни органи, както и съседни една на друга етажни собствености.
В тази комуникационна среда се осъществяват:
Софтуерът има няколко режима :
Режим на домоуправителя – този режим има най-много активни инструменти, доколкото управителят осъществява всички операции по управление.
Режим на живущ – този режим позволява финансовия контрол на етажната собственост, комуникация с други съседи, участие в реални и виртуални Общи събрания.
Режим на техническа поддръжка – този режим е предназначен за техническите звена. Чрез него те получават задачи от домоуправителя, сигнали от живущите и отчитат и документират изпълнението им.
Режима на протоколчик – ограничен режим за времето на провеждане на реално Общо събрание. В него избраният протоколчик записва изказванията на участвалите в събранието, след което те стават интегрална част от протокола на Общото събрание.
Освен тези отворени за потребителите режими, съществува и затворен административен режим, позволяващ контролът и управлението на платформата.
В режим на домоуправител , може да създавате неограничен брой нови етажни собствености, които да управлявате в рамките на договореното в Договора Ви.
С Абонамента си получавате интерфейс консолидиращ информацията за всички управлявани от вас ЕС, което ще облекчи чувствително обзора на състоянието на клиентите Ви. Ще имате 30 дни, в които ще може да работите с всички функционалности и инструменти без ограничения за да изпробвате софтуера с до 3 бр. етажни собствености. След това ще е необходимо да се абонирате и да сключите договор. Преди края на срока ще получите покана за плащане на абонамента си (в раздел Планове). За да продължите с ползването на софтуера е необходимо да се изпълнят поредица от стъпки в следната последователност:
След това, може да започнете работа с различните раздели на софтуера според нуждите си. Това са Финансовият модул, Форумът на съседите, Общите Събрания и Техническата поддръжка
За да е по-ефективна работата Ви, препоръчваме предварително да съберете информация за обектите и собствениците в етажната Ви собственост (площи, дял от общите части, брой обитатели и други , както и електронните им адреси и телефони необходими за връзка чрез мейл, SMS и Viber).
Е-ДОМ™ е оригинален български облачен софтуер въведен в експлоатация през 2012 г., позволяващ дигитализация на аналоговата среда и аналоговите процеси в сгради в режим на етажна собственост. Софтуерът създава съвършено нов контекст на обитание, управление и поддръжка на съвременния многофамилен дом, позволяващ внедряването на всички предимства на съвременните технологии ( компютри, таблети, смартфони, системи за контрол на достъпа, камери и пр.) в една сложна и разнородна сфера. Възможностите на Е-Дом™ обхващат всички участници в тези комплексни - обществени, правни и икономически взаимоотношения.
Е-Дом™ е платена онлайн платформа предназначена за професионални и частни домоуправители, които след решение на Общото събрание на етажната собственост сключват договор за ползването ú. Е-Дом® e триезична, работи на български, руски и английски.
Софтуерът позволява индиректното взаимодействие между собственици на жилища, обитатели (наематели включително) както помежду си, така и с техните домоуправители и/или трети страни имащи някакви отношения с етажната собственост. Това могат да бъдат съседни етажни собствености или доставчици на комунални или други услуги.
Алгоритъмът на Е-Дом™ се основава на няколко фундамента:
Важно е да се отбележи, че внедряването на софтуера не изключва развитието на физическите, материални отношения. Напротив той ги улеснява и укрепва, което в крайна сметка води до оздравяване на личните взаимоотношения между съседите, което е критически важно за процъфтяването на етажните собствености.
Главната ценност на Софтуера е създаването на интерактивна комуникационна среда за собственици на жилища (обитатели, наематели) органите за управление на етажната собственост (фирми включително), органите за контрол, звената по поддръжка, местните муниципалитети, държавни органи, както и съседни една на друга етажни собствености.
В тази комуникационна среда се осъществяват:
Софтуерът има няколко режима :
Режим на домоуправителя - физическо или юридическо лице (професионален домоуправител)– този режим има най-много активни инструменти, доколкото управителят осъществява всички операции по управление.
Режим на живущ – този режим позволява финансовия контрол на етажната собственост, комуникация с други съседи, участие в реални и виртуални Общи събрания.
Режим на техническа поддръжка – този режим е предназначен за техническите звена. Чрез него те получават задачи от домоуправителя, сигнали от живущите и отчитат и документират изпълнението им.
Режима на протоколчик – ограничен режим за времето на провеждане на реално Общо събрание. В него избраният протоколчик записва изказванията на участвалите в събранието, след което те стават интегрална част от протокола на Общото събрание.
Освен тези отворени за потребителите режими, съществува и затворен административен режим, позволяващ контролът и управлението на платформата.
В режим на домоуправител – физическо лице може да управлявате само една етажна собственост (ЕС). Ще имате 30 дни, в които ще може да работите с всички функционалности и инструменти без ограничения за да изпробвате софтуера. За да продължите с ползването на софтуера е необходимо да се изпълнят поредица от стъпки в определена последователност:
След това, може да започнете работа с различните раздели на софтуера според нуждите си. Това са Финансовият модул, Форумът на съседите, Общите Събрания и Техническата поддръжка.
След изтичане на пробния период ще е необходимо да се абонирате и да сключите договор. Преди края на срока ще получите покана за плащане на абонамента си (в раздел Планове).
В режим домоуправител - юридическо лице или професионален домоуправител, може да създавате неограничен брой нови етажни собствености, които да управлявате в рамките на договорения брой в Договора Ви.
С Абонамента си получавате интерфейс консолидиращ информацията за всички управлявани от вас ЕС (етажни собствености), което ще облекчи чувствително обзора на състоянието на клиентите Ви. Ще имате 30 дни, в които ще може да работите с всички функционалности и инструменти без ограничения за да изпробвате софтуера с до 3 бр. етажни собствености. За да продължите с ползването на софтуера е необходимо да се изпълнят поредица от стъпки в определена последователност:
След това, може да започнете работа с различните раздели на софтуера според нуждите си. Това са Финансовият модул, Форумът на съседите, Общите Събрания и Техническата поддръжка.
След изтичане на пробния период ще е необходимо да се абонирате и да сключите договор. Преди края на срока ще получите покана за плащане на абонамента си (в раздел Планове).
За да е по-ефективна работата Ви, препоръчваме предварително да съберете информация за обектите и собствениците в етажната Ви собственост (площи, дял от общите части, брой обитатели и други , както и електронните им адреси и телефони необходими за връзка чрез мейл, SMS и Viber).
Регистрацията в платформата е първата и задължителна стъпка за ползването на он-лайн платформата е-Дом®.
Тъй като единствено и само легитимен ДОМОУПРАВИТЕЛ (физическото или юридическо лице) има правомощията да управлява етажната собственост, включително да борави с данните ѝ, интерфейсът изисква регистрацията да бъде направена от:
В рамките на изключението, регистрацията може да бъде направена и от строителната фирма, която е построила жилищната сграда, в която се създава етажната собственост. Въпреки това обаче, временно изпълняваната от тях функция на домоуправител следва да бъде прекратена до 6 месеца след въвеждането на сградата в експлоатация в съответствие с чл. 21 т.(4) от ЗУЕС. Тогава на новоизбрания домоуправител, следва да бъдат предадени потребителското име и паролата за достъп до платформата за по-нататъшното им ползване.
ПРИ ИЗБОР НА РЕГИСТРАЦИЯ КАТО ЮРИДИЧЕСКО ЛИЦЕ - ПРОФЕСИОНАЛЕН ДОМОУПРАВИТЕЛ се отваря картон, в който следва да се попълнят поредица от полета. Някои от тях са задължителни тъй като в последствие данните в тях се използват за общите функционалности на системата.
Съществена част от регистрацията е приемането на Общите условия на е-Дом® след което е възможно ползването на софтуера и платформата.
След регистрация, ще получите мейл с препратка, която трябва да последвате и да влезнете със създадените от вас потребителско име и парола.
Регистрацията в платформата е първата и задължителна стъпка за ползването на он-лайн платформата е-Дом®.
Тъй като единствено и само легитимен ДОМОУПРАВИТЕЛ (физическото или юридическо лице) има правомощията да управлява етажната собственост, включително да борави с данните ѝ, интерфейсът изисква регистрацията да бъде направена от:
В рамките на изключението, регистрацията може да бъде направена и от строителната фирма, която е построила жилищната сграда, в която се създава етажната собственост. Въпреки това обаче, временно изпълняваната от тях функция на домоуправител следва да бъде прекратена до 6 месеца след въвеждането на сградата в експлоатация в съответствие с чл. 21 т.(4) от ЗУЕС. Тогава на новоизбрания домоуправител, следва да бъдат предадени потребителското име и паролата за достъп до платформата за по-нататъшното им ползване.
ПРИ ИЗБОР НА РЕГИСТРАЦИЯ КАТО ФИЗИЧЕСКО ЛИЦЕ - ЧАСТЕН ДОМОУПРАВИТЕЛ се отваря картон, в който следва да се попълнят поредица от полета разпределени в 3 раздела. Някои от тях са задължителни тъй като в последствие данните в тях се използват за общите функционалности на системата.
Раздел - Персонална информация.
Съдържа информация свързана с потребителския Ви профил.
Раздел - Данни за етажна собственост. Съдържа информация свързана с етажната собственост (ЕС). Тези данни са необходими за коректната работа на системата. Те в значителна степен възпроизвеждат и данните необходими за предстоящата паспортизация на сградния фонд в България, поради което е препоръчително да бъдат максимално точни и подробни.
В раздела се съдържат полета свързани с финансовия модул и възможността да се осъществяват кредитни и дебитни разплащания от името на етажната собственост. Това е възможно само в случаите когато тя разполага със собствена микросметка в EPAY на свое име (на името на етажната собственост). виж подробни указания за откриване на собствена микросметка.
Освен това в раздела се съдържа карта, на която следва да се обозначи адреса на регистрираната ЕС. В случай , че това не стане автоматично, може сами да намерите точния адрес и място и да позиционирате маркера на него. Смисълът от нанасянето на адреса на картата е в това съседни етажни собствености да могат да се свързват помежду си за решаването на въпроси от общ интерес или общи проблеми.
Важно!
На този етап се активират механизмите за разплащане интегрирани в софтуера. Определящо е дали етажната собственост има на свое име микросметка (банкова сметка) или няма.
Ако етажната собственост разполага със собствена микросметка в ePay, домоуправителят, трябва да посочи че ще работи с нея, така че да активира заложената в софтуера интеграция с Датамакс АД (ePay/easyPay) , позволяваща собственици и обитатели в етажната собственост да плащат вноските си по три начина;
Това става като постави отметка в чек-бокса Ще използвам собствена микросметка в еPay.
Наличието на собствена микросметка на името на етажната собственост означава, че домоуправителят има сключен договор с Датамакс АД, и потребителя разполага с ипей номер, както и секретен ключ позволяващи идентификация и активиране на разплащания с ePay.
При избор на този чекбокс, системата изисква въвеждането на ePay номер (номер на сметка) и на Секретен ключ.
Ако обаче етажната собственост не разполага със собствена микросметка в ePay и е без банкова сметка, като вместо това ползва лични сметки за обслужване на общите средства на входа, е-Дом® предлага надеждно решение за решаването на този проблем. В меню Етажна собственост/ раздел Обща информация може да се подаде искане за сключване на договор за делегирани плащания с е-Дом® .
По долу може да се запознаете защо ;
За съжаление това е широко разпространена практика, която обаче има няколко съществени недостатъка защото допуска :
1. Риск от блокиране на общите средства на етажната собственост поради проблеми с личната сметка на домоуправителя; или
2. Риск от блокиране на личната сметка на домоуправителя, поради проблеми с финансовите дела на етажната собственост; или
3. Риск от злоупотреба с обществени средства и невъзможност за бърз и ефективен контрол при нужда.
Във всички случаи, това е явна несправедливост, която класическите домоуправители, бяха и все още са принудени да приемат в допълнение към обичайните си задължения и отговорности. Същото важи за общността от собственици, които е принудена да приема тези рискове само и само да има кой да управлява входа.
С последните поправки в ЗУЕС от 2023 г. се създадоха нови възможности Етажната Собственост по-лесно да открива микросметка/банкова сметка на собствено име, с което описаните недостатъци се преодоляват в голяма степен.
Въпреки, че системата го допуска, е-Дом® не препоръчва съхранението на финансовите средства на входа в лични микросметки/ банкови сметки.
Е-Дом® препоръчва да използвате новите възможности, така, че финансовите средства на входа да се съхраняват в сметки на етажните собствености или в сметки на дружества, които работят на основание на договор за управление.
В случай, че етажната собственост не желае да работи с външно дружество за управление, е-Дом® предлага услугите си, като дава възможност за сключване на договор за управление на финансите чрез делегиране на плащанията директно чрез платформата. В този случай, средствата на етажната собственост ще се съхраняват в сметката на е-Дом® , от там ще се извършват разплащанията на задълженията на входа, като всяка транзакция ще се отразява в платформата, включително таксите за осъществяване на всяка отделна транзакция. При прекратяване на договора за делегираните плащания, общите събрани средствата на входа се връщат изцяло на етажната собственост според указанията в договора.
Раздел - Данни за домоуправителя. Съдържа полета за удостоверяване на домоуправителя пред системата. Удостоверяването става , чрез качване на сканиран Протокол от Общото Събрание на етажната собственост, на което е избран домоуправителят. Файлът трябва да е в посочените формати в размер до 50 МБ.
Необходимо е да се посочи датата на избор на домоуправителя и срока за който е избран.
След регистрация, ще получите мейл с препратка, която трябва да последвате и да влезнете със създадените от вас потребителско име и парола.
След регистрация, домоуправителят получава електронно съобщение с препратка към входния портал на платформата от където може да влезне с избраното при регистрацията потребителско име и парола.
Във входния портал на е-Дом® се въвеждат потребителското име и паролата за достъп.
При първо влизане след регистрация, на екран ще се появи служебно съобщение с указания за по-важните ви действия в началото на работата ви.
Това съобщение ще ви напомня за важни моменти в работата ви, дотогава докато не го изключите.
Във входния портал на е-Дом® се въвеждат потребителското име и паролата за достъп.
При първо влизане след регистрация, на екран ще се появи служебно съобщение с указания за по-важните ви действия в началото на работата ви.
Това съобщение ще ви напомня за важни моменти в работата ви, дотогава докато не го изключите.
Началната страницата на професионалния домоуправител или юридическото лице домоуправител се различава съществено от началната страница на домоуправителя физическо лице.
Началната страница на професионалния домоуправител съдържа:
Раздел за менюта в които се намират 2 раздела, Етажни собствености и Планове.
Меню Етажни собственост се явява входната страница на професионалния домоуправител, в която има списък с всички управлявани етажни собствености.
Меню планове съдържа актуалните абонаментните планове.
Настройките на профил на домоуправител юридическо лице, или на дружеството за професионално управление са достъпни във всички екрани и се намират в дясната горна част на екрана.
Там се намират бутоните за Изход, за смяна на езика на български, английски или руски (по подразбиране езикът е винаги на български), бутони за получените съобщения, и бутон водещ към профила на потребителя.
Това са бутоните отблизо:
Бутон за Изход - Натискайки бутона за изход, прекъсвате текущата си работна сесия и системата ви връща обратно към екрана за вход. Работата и данните ви се запазват до момента на изхода.
Бутон за смяна на езика на български, английски или руски (по подразбиране езикът е винаги на български)
Бутон за получените съобщения - Натискайки бутона за нотификациите, може да видите съобщенията, които сте получили от всички управлявани етажни собствености. Текста е активен и може да следвате вградените препратки.
Маркирането на прочетените съобщения, ги дезактивира и те спират да се обозначават като новополучени.
Бутон водещ към профила на потребителя - Натискането на бутона отваря прозорец, в който може да видите данни за последното си влизане в системата, както и да редактирате личния профил на домоуправителя.
Натискането на бутона Редакция, отваря прозорец, в който може да редактирате личните си данни, както и да управлявате някои важни параметри на софтуера.
В личния профил се въвеждат важни параметри за работата със софтуера.
1. Тук могат да се коригират личните данни и данните за достъп на домоуправителя юридическо лице.
2. Тук се променя паролата за достъп.
3. Тук се въвеждат; ePay номера и секретния ключ, както и IBAN банковата сметка необходими за активиране на платежните инструменти на етажната собственост.
4. Тук може да активирате и дезактивирате нотификации, които да получавате по мейл.
5. Тук може да контролирате и управлявате личните данни в сайта на е-дом.
По силата за актуалното законодателство може да извлечете данните на профила си, както и да изтриете тези личните данни които са записани в системата.
Настройките на личния профил на домоуправителя физическо лице са достъпни във всички екрани и се намират в дясната горна част на екрана.
Там се намират бутоните за Изход, за смяна на езика на български, английски или руски (по подразбиране езикът е винаги на български), бутони за получените съобщения, и бутон водещ към профила на потребителя.
Това са бутоните отблизо:
Натискайки бутона за изход, прекъсвате текущата си работна сесия и системата ви връща обратно към екрана за вход. Работата и данните ви се запазват до момента на изхода.
Натискайки бутона за нотификациите, може да видите съобщенията, които сте получили.
Текста е активен и може да следвате вградените препратки.
Маркирането на прочетените съобщения, ги дезактивира и те спират да се обозначават като новополучени.
Натискането на бутона отваря прозорец, в който може да видите данни за последното си влизане в системата, както и да редактирате личния профил на домоуправителя.
Натискането на бутона Редакция, отваря прозорец, в който може да редактирате личните си данни, както и да управлявате някои важни параметри на софтуера.
В личния профил се въвеждат важни параметри за работата със софтуера.
1. Тук могат да се коригират личните данни и данните за достъп на домоуправителя физическо лице.
2. Тук се въвеждат банковата сметка необходима за активиране на платежните инструменти на етажната собственост.
3. Тук се променя паролата за достъп.
4. Тук може да активирате и дезактивирате нотификации, които да получавате по мейл.
5. Тук може да се регистрирате в VIBER за да получавате съобщения.
6. Тук може да контролирате и управлявате личните данни в сайта на е-дом.
По силата за актуалното законодателство може да извлечете данните на профила си, както и да изтриете тези личните данни които са записани в системата.
Интерфейсът на входната и всички останали страници е разделен на три условни зони:
Лява зона в която се намират основните раздели (менюта) на платформата
Централна зона в която се намира информация по същество касаеща избраните менюта и техните раздели.
Дясна зона която не се променя и където се намира профила на потребителя, бутони за съобщения, за смяна на езика и за изход.
В лявата зона потребителят, вижда винаги следната информация:
Най-горе се изобразява логото на професионалния домоуправител. Това е платена възможност, която може да бъде активирана в Личния профил на домоуправителя. При избор на тази опция всички потребители на софтуера влизащи в екосистемата от етажни собствености управлявани от професионалния домоуправител ще виждат неговото лого.
След това, отдолу виждате
-индикация за режима в който работи, а именно – Режим професионален домоуправител
-Етажни собствености – препратка към първа страница с управляваните ЕС, както и препратка към страница Планове, където може да управлява абонамента си.
В дясната зона ще видите таблица със списък на управляваните от вас етажни собствености.
Екрана показва информационна рамка за всички управлявани етажни собствености в два изгледа - ПОДРОБЕН и СЪКРАТЕН, между които може да се избира чрез бутона смени изгледа на информационната рамка
ПОДРОБНИЯ ИЗГЛЕД се показва по подразбиране и изобразява подробна информация в табличен вид за всяка етажна собственост съдържаща данни като:
СЪКРАТЕНИЯ ИЗГЛЕД изобразява синтезирана информация за етажните собствености показвайки само критически важна информация – като:
Възможността за синтезиране на информационната рамка е полезна и нужна при голям брой управлявани обекти. В сбития изглед на екран се виждат на веднъж всички управлявани обекти като за всеки от тях се прикача критична информация.
Така управляващият, с един поглед ще разграничи етажните собствености с финансов проблем, с предстоящо събрание или с постъпило съобщение сред всички останали управлявани обекти и ще им обърне внимание с предимство.
И в двата изгледа ПОДРОБЕН и СЪКРАТЕН може да се избира някоя етажна собственост от списъка, след което менюто в лявата зона се променя и добива следния вид:
След избор на конкретна Етажна собственост от списъка в начална страница, менюто се променя, като под логото се появява падащо меню със списъка на всички етажните собствености, който може да бъде избиран.
В допълнение, под Планове се появяват 7 раздели:
Това са - Начало , Етажна собственост, Финансов модул, Форум на съседите, Общи събрания, Техническа поддръжка и Помощ . Всяко от тях е подробно обяснено в Ръководството на потребителя.
Кратко обяснение на съдържанието на всяко меню:
Тук може да напомняте на длъжниците за натрупани задължения по отделно или наведнъж за всички. Също така , тук може да разпечатате актуален списък на задълженията към текущия момент или за друг избран от вас отчетен период.
При напомняне, собственик дължащ неплатена вноска, ще получи електронно съобщение на пощата си с напомняне за дължима сума към входа.
Интерфейсът на входната и всички останали страници е разделен на три условни зони:
Лява зона в която се намират основните раздели (менюта) на платформата
Централна зона в която се намира информация по същество касаеща избраните менюта и техните раздели.
Дясна зона която не се променя и където се намира профила на потребителя, бутони за съобщения, за смяна на езика и за изход.
В ляво потребителят , винаги вижда менютата включващи 8 раздели:
Това са - Начало , Етажна собственост, Финансов модул, Форум на съседите, Общи събрания, Техническа поддръжка, Помощ и Планове. Всяко от тях е подробно обяснено в Ръководството на потребителя.
Кратко обяснение на съдържанието на всяко меню:
Тук може да напомняте на длъжниците за натрупани задължения по отделно или наведнъж за всички. Също така , тук може да разпечатате актуален списък на задълженията към текущия момент или за друг избран от вас отчетен период.
При напомняне, собственик дължащ неплатена вноска, ще получи електронно съобщение на пощата си с напомняне за дължима сума към входа.
Нови етажни собствености се създават в началната страница в режим професионален домоуправител чрез бутона СЪЗДАЙ НОВА ЕС.
За създаването на всяка нова етажна собственост се попълва картон с два раздела :
Раздел Данни на етажна собственост - съдържащ подробни данни за адреса на етажната собственост, регистрацията и в местната Община, както и карта на която се появява маркер с точното и местоположение. В случай , че това не стане автоматично, може сами да намерите точния адрес и място и да позиционирате маркера на него. Смисълът от нанасянето на адреса на картата е в това съседни етажни собствености да могат да се свързват помежду си за решаването на различни въпроси или общи проблеми.
В този раздел се прави идентификацията на домоуправителя чрез качване на протокол за избора му на Общо Събрание на етажната собственост. Обръщаме внимание , че отговорността за верността на съдържанието е изцяло на професионалния домоуправител и подлежи на контрол от собствениците.
Раздел Характеристики на ЕС - Тук се въвеждат данни свързани с етажната собственост (ЕС). Някои от тези данни са задължителни (като броя обекти) и са необходими за коректната работа на системата. Те в значителна степен възпроизвеждат и данните необходими за предстоящата паспортизация на сградния фонд в България, поради което е препоръчително да бъдат максимално точни и подробни.
След успешното създаване на нова ЕС следва да я изберете от списъка с етажни собствености, за да продължите с виртуалното ѝ изграждане, попълването на електронна домова книга и прочее.
Меню с името Начало ви води до началната страница, в която ще влизате всеки път, когато влизате в конкретната етажна собственост.
Тя се състои от 3 условни вертикални зони:
· Първа зона съдържа поле за съобщения или бележки на домоуправителя.В нея се виждат създадените от него съобщения за собствениците и обитателите, така и съобщения изпратени от местната община.
Под лентата за съобщения може да се активира втора нотификационна лента, която показва нотификации за предстоящи събрания, сигнали за ремонти и други съобщения.
· Втората зона съдържа обобщена справка за финансовото състояние на етажната собственост в табличен и графичен вид
· Третата зона съдържа подробен списък на обектите в етажната собственост , които имат непогасени задължения.
За да започнете виртуалното изграждане на етажната собственост кликнете в/у меню Етажна собственост. Ще се отворят 7 подраздела.
В първия подраздел Обща информация има 5 картона съдържащи информация за Етажната Собственост;
1. Характеристики – съдържа данни за сградата като възраст, вид на строителната система, бр. обекти в нея, РЗП и други характеристики.
2. Адрес – съдържа точния адрес на етажната собственост
3. Съседни ЕС на картата – съдържа позициониране на етажната собственост на картата с останалите ЕС използващи платформата.
4. Други – съдържа няколко важни данни за Етажната собственост, идентификационните и номера в Общината, в платформата на е-дом , както и Ипей номер и ипей секретен ключ.
5. Бележки. Това е място за съхранение на полезна информация за сградата. Това може да бъде списък с данни и контакти на строителите/проектантите, фирми доставящи разни услуги - асансьорни, ремонтни и други услуги. Цветове и номера на материали, с които е обработвана сградата, така че при последващ след години ремонт, да се ползват същите/сходни материали, които иначе биха се забравили.